I usikre tider velger flere og flere å leie inn kompetanse enn å ansette. Alle selskaper kan ha behov for hjelp med markedsføring i perioder, enten fordi de ikke har en egen markedsavdeling, eller på grunn av sykemeldinger, foreldrepermisjoner eller prosjekter. Men spørsmålet er om det lønner det seg å leie inn ressurser eller ansette en vikar?
Anbefaler at du ansetter en vikar:
• Har god tid til rekrutteringen
• Finner en som matcher kompetansebehovet ditt
• Trenger én vikar i 100 % stilling i ett år eller mer
• Har et stabilt behov med få sesongvariasjoner
• Har stort kostnadsfokus
Anbefaler at du leier Annette:
• Har behov for hjelp raskt
• Trenger en operativ markedsansvarlig
• Trenger hjelp på fulltid i en kortere periode, eller på deltid på ubestemt tid
• Har varierende behov, og gjerne vil ha mulighet til å skalere opp og ned
• Vil betale en fast timepris, med alle kostnader inkludert
Ta kontakt hvis du ønsker hjelp til å markedsføre din bedrift!